Föreningen

Kalvdansens samfällighetsförening förvaltar de gemensamma ytorna kring Settungsvägen, vattendistribution samt själva gatan inkl gatubelysning annan kringutrustning.

Settungsvägen har ett perfekt läge med endast 18 villor. Det är en återvändsgata som ligger lite avskild men har ändå närheten till övriga Ullstorp.

Ängegårdens samfällighet är samfällighet för hela Ullstorp. Ängegårds samfällighet förvaltar gemensamhetsanläggningen Svarta Ladan samt skogs- & grönytor och lekplatser belägna inom samfällighetens förvaltning. I Ullstorp finns det 13 stycken lokala samfällighetsföreningar, ofta enskilda gator, som förvaltar de grönytor och bilvägar som leder fram till fastigheter. Kalvdansens samfällighetsförening är medlem av Ängegärdens samfällighetsförening.